Czerwcowa słoneczna pogoda sprawiła, że większość zajęć świetlicowych odbywała się na świeżym powietrzu, co było doskonałą okazją do rozwijania sprawności ruchowej podopiecznych, nauki zasad ochrony przyrody, wyrabiania samodzielności oraz wzbudzania chęci i zdolności bacznej obserwacji otoczenia.
Brzozowskie świetlice „Wilczki”, „Skrzaty”, „Haczów – Wzdów” postawiły na obcowanie z przyrodą. Wycieczka do Rymanowa i przejście leśną ścieżką Doliny Wołtuszowa dały możliwość poznania różnych gatunków roślin chronionych, w tym krzewu różańcowego czyli kłokoczki południowej. Odwiedzili też polanę zbójnicką na której stoją drewniane posągi zbójników. Jako, że w Rymanowie działa huta szkła artystycznego, nie mogło jej zabraknąć na trasie wycieczki. Uczestnicy zapoznali się ze sposobem dmuchania szkła, a niektórzy spróbowali swoich sił w tym fachu. Była to lekcja rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich takich jak m.in. uczenie poszanowania natury czy wzrost postawy patriotycznej poprzez odkrywanie walorów przyrodniczych regionu. W zakresie inicjatywności i przedsiębiorczości uczestnicy dowiedzieli się, jak swoje umiejętności wykorzystać w prowadzeniu firmy; uczyli się też jak planować wydatki i oszczędnie nimi gospodarować.
Jasielskie świetlice też były bardzo aktywne. Członkowie świetlicy „Wilki” podczas zajęć artystycznych prowadzonych przez animatora kultury poznali techniki zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej, w tym technikę Klanza. Była to lekcja rozwoju kompetencji organizacyjnych i uczenia współdziałania w grupie. Świetlica „Golesz” zorganizowała ciekawe zajęcia „Jak być rycerzem”. Uczestnicy poznawali dawne zwyczaje, wykonywali stroje – przez co zostali zachęceni do promowania i wdrażania w życie własnych pomysłów, a co najważniejsze uczyli się eliminowania zachować agresywnych i przemocy. Uczestnicy świetlicy „Lisy” postawili na obcowanie z przyrodą. Ciekawą formę zajęć – podchody w lesie – zorganizowali dla nich starsi koledzy. Było to pokazanie rozwoju kompetencji społecznych i inicjatywności. Dodatkowo, poprzez kontakt ze starszymi kolegami rozwijali w sobie zdolność swobodnego nawiązywania kontaktów.
Krośnieńskie świetlice też zorganizowały ciekawe zajęcia. Świetlice „Invictus”, „Iskra” i „Pagoda” przeprowadziły bieg sprawnościowy z następującymi zadaniami: zajazdy na linie, rzucanie do celu, udzielanie pierwszej pomocy, bieg po lesie. Dało to możliwość rozwinięcia kompetencji społecznych takich jak umiejętność współdziałania w grupie, radzenia sobie z niepowodzeniami i własnymi słabościami. Dodatkowo przebywając w ciekawym krajobrazowo miejscu uczyli się obcowania z przyrodą i zachowania w takich miejscach. Świetlica „Iskra” brała natomiast udział w zajęciach krawieckich, podczas których uczestnicy mieli szansę ozdabiać stroje z epoki średniowiecza lub uszyć dla siebie sakiewkę, przez co mieli szansę zrealizować własne pomysły i poznać dawny warsztat krawiectwa. Członkowie świetlic „Watra” i „Pagoda” mieli możliwość spróbowania pracy na kole garncarskim i wykonania garnuszka oraz innych ozdób, które własnoręcznie zaprojektowali. Były to zajęcia pod hasłem: „Od grudki gliny do kubeczka”. Uczestnicy uczyli się w ten sposób kreatywnego myślenia, ćwiczyli wyobraźnie oraz umiejętność wdrażania w życie własnych pomysłów.